söndag 20 november 2011

20/11 Söndagsäventyr

Linn, Jag & Manishas kompis framför ingången till den gamla indiska byn

Här i Indien finns det ett slags snacks som ser ut som ett brödägg med grönt surt slajm i (jag & linn kallar det ägg). Alla indiska tjejer älskar dom och stoppar in den ena efter den andra i munnen och tuggar dom hela. Personligen så får bara tanken på äggen mig att rysa. Men igår stoppade jag snällt i mig nåra stycken & försökte njuta. Får sammanfatta det som "slemmigt men mättande".

Här sitter jag & Manisha på världens sötaste kamel precis innan ridturen startade. Jag var pinsamt rädd innan (för dom är dubbelt så stora som älgar). Men åh vad mysigt det var.

Efter det tog vi oss en tur på en supersöt elefantis. Också jättemysigt

När vi ändå var i farten med att uppleva allt jätteindiskt så tog vi oss pratstund hos spåmannen. Linn fick höra: Långt lyckligt liv tills typ 90 års åldern, äktenskap & 3 barn. Jag fick veta att jag skulle leva ett långt liv som skulle bli bättre om jag inte var så arg & att jag alltid skulle ha gott om pengar.

Vi fick jättefina hennamålningar. Målningen gick på typ 3 minuter, dom var så sjukt snabba & skickliga!


Eftersom halva vår til här i Indien snart har gått så är det dags att flytta från Manisha, hem till den andra tjejen som var utbytes studenten på våran skola. Så i söndags tog Manisha oss till en uppbyggd gammal indisk by där man kunde äta, spela spel, rida diverse djur, hänga omkring, äta igen, få henna & så vidare. Alltså typ allt som är typiskt för Indien. Det var en jättemysig kväll.
Vi kommer sakna Manisha & hennes hem så mycket! <3

/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar