onsdag 23 november 2011

Onsdag 23/11


Så idag har exakt halva tiden gått om jag och Lollo räknat ut det rätt, tiden har gått så in åt helvete fort ! Förövrigt så var vi redo för flytt till Bahawna igår men icke sa nicke, det blev en spontan ändring på grund av vissa komunikationsproblem så nu är vårat tillfälliga hem på skolans hostel. Inte riktigt vad som var planerat men vi är ju trots allt i Indien där inget går att planera. Nu ska ni inte tolka det fel, är inte missnöjda utan glada över att ha någonstans att sova på, förövrigt så älskar jag den indiska livsstilen med väldigt lite planering och tidsperspektiv, alla gör lite som de känner för och bara tar det lugnt,passar mig perfekt. Tycker Sverige ska ta efter...

Så efter inflyttningen på hostlet så rullar allt på igen även om allt är rätt nytt och vi försöker förstå alla dessa finurliga regler de har här på hostlet. Så idag på lektionen målade vi för fri hand på tyg, vi har tre olika tekniker framför oss, en av dessa är det ni ser ovan, helt vanlig penselmålning fast på tyg utan mall. De andra två är att använda stecil och måla eller spraya och den tredje är att måla fritt fast på blött tyg.Hängde ni med?

Just det, min säng lyckas vara en överslaf som är rätt högt upp utan staket med marmorgolv under.. Så om det här är det sista ni hör av mig så ha det bra !

/ Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar