fredag 9 december 2011

Torsdag 8/12

Ca 3 timmar innan den stora finalredovisningen började hetsade vi båda klart med det allra sista arbetet i Textil Labet.

Bahwana Ma'am & Prachi Ma'am precis innan redovisningen började.

Väldigt osmickrande bild. Men här bär vi alla 3 våra slutprodukter. Vi gjorde alla en korta med sjal, jag gjorde ett par leggings, Reenu gjorde två saris och Linn gjorde ett par clownbyxor (hon har i skrivandets stund precis slängt dom nu). Jag kan bara tala för mig själv, men jag kände att outfiten jag skapat var väldigt osmickrande, men trots det fick jag mycket beröm. Det fick även Linn, trots att hennes byxor såg ut att tillhöra en clown (vi är rörande överens).

När vi var klara med den svettiga redovisningen tog vi en väldigt pimpad Auto till en designerbutik i stan.

Bästa Main City i skymningen.

Vyn innifrån en av alla gatubutiker i Main City.

Efter vi var klara tog jag mig en sittning hos en Henna-man!
Som sagt, dagen med stort D -  avklarad. Vi överlevde redovisningen som var själva slutet på den 5 veckor långa kursen "Indian Textile Surface Design". Vi fyllde väggarna i våran klassrum med allt vårat arbete vi skapat samt allt arbete rörande slutprodukterna (3 plagg). Det kom en man med en filmkamera, skolans rektor, skolans vd, våra två lärare, en modelärare och en man vi inte är säkra på vad han var. Dessa frågade ut oss medan filmkameran rullade. Inte lite svettigt heller eheh.. Alla misstag förevigades!
Men hur som helst så gick det hela förvånadsvärt bra! Jag är nöjd och det är skönt att vi är klara med exakt allt arbete nu. Kan dock inte förstå var dessa 5 veckor tagit vägen. Har varit jättekul och sjukt lärorikt.
Efter skoldagen åkte vi till en Manish Malhotra butik (snubben vars modevisning vi var på förra helgen). Där fick jag prova ett av catwalk exemplen. En klänning som vägde typ 10 kg, full av handgjort pärlbroderi. Den kreationen kostade 80.000 rupees så återigen blev jag lite svettig.
Senare tog vi oss en sväng in till Main City för sista gången. Ett enormt stort område som är den äldsta delen av staden. Där är det fullt av marknadsgator. Kommer sakna att traska omkring där!

/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar